Oplossing voor ongelijk liggende putten
Veilig, stil en duurzaam. Dat is het door ons ontwikkeld GBS Systeem©. En daar zijn we bij Van den Broek trots op! Met het GBS Systeem© worden ronde putranden na het asfalteren van de deklaag in het wegdek geboord. Hierdoor ligt de put op exact gelijke hoogte met het wegoppervlak. Bij traditionele putranden gaat dit meestal andersom, waardoor gemakkelijk hoogteverschillen ontstaan tussen het asfalt en de putrand. Dit resulteert in veiligheidsrisico’s en geluidsoverlast.
Uit onderzoek is gebleken dat onderhoudskosten dalen wanneer men het GBS systeem© toepast. Daarnaast zijn er een aantal praktische voordelen die het renoveren van asfaltwegen gemakkelijker maken.
Steeds vaker krijgt de wegbeheerder klachten over geluidsoverlast dat veroorzaakt wordt door ongelijk liggende putten. Dit wordt veroorzaakt door verkeer dat rijdt over een, te laag of te hoog liggende putkop. Dit geluid draagt door het rioolstelsel tot in de woning van omwonenden.
Daarom is de wegbeheerder op zoek naar een passende oplossing voor dit probleem. Onlangs heeft Van den Broek in opdracht van provincie Limburg een pilot-project opgezet waarmee op zoek is gegaan naar de meest stille en duurzame oplossing.
Gert Wiltink, Productmanager Van den Broek Putsteltechniek zegt hierover: “Doordat het asfalt steeds stiller wordt, ligt de focus van geluidsreductie nu op de putrand. Dankzij jarenlange ervaring zijn wij een kennispartner voor de wegbeheerder om samen op zoek te gaan naar de meest stille, veilige en duurzame oplossing die zowel voor het verkeer als omwonende de meest ideale putrand oplevert”. Meetapparatuur moet komende tijd uitwijzen hoe hoog de geluidsreductie is. Wiltink: “Meestal raad ik betrokken aannemer en gemeenten aan om een pilot project te starten. Tot nog toe hebben alle opdrachtgevers waar we pilots hebben uitgevoerd voor vervolg projecten gekozen”
Ook benieuwd hoe geluidsreductie en kostenreductie kunnen samengaan met topkwaliteit?
Kijk op www.denkrond.nl of neem contact op via 026-4457032.