Voordeel bij aanbestedingen dankzij elektrische infra autohoogwerker

Artikel delen

In Nederlandse steden worden in toenemende maten strikte milieuregels voor auto- en vrachtverkeer geïmplementeerd. Sommige gemeentes gaan nog verder en voeren een breder beleid in op de reductie van de uitstoot van CO2. Om dit beleid te stimuleren kunnen gemeenten, bij het uitzetten van aanbestedingen, fictieve kortingen geven aan bedrijven met een CO2-Prestatieladder certificaat. Zo zijn zij er zeker van dat ze zaken doen met bedrijven die aantoonbare inspanning leveren voor CO2-reductie.

hoogwerker

Hierdoor ontstaat er vanuit diverse infra-bedrijven een vraag naar elektrische en hybride autohoogwerkers. Producent Versalift springt in op deze behoefte met twee modellen. De Versalift VTL-120 gemonteerd op een 100% elektrische 3,5Ton Renault Master, waarbij de hoogwerker wordt aangedreven door een separaat Lithium-ion accupakket. En de Versalift VTL-140-F Hybrid. Een hoogwerker met 14 meter werkhoogte, gemonteerd op een 3,5Ton Mercedes Sprinter, Ford Transit of Renault Master. Het hoogwerker gedeelte is volledig CO2-neutraal door gebruik van een Lithium-ion accupakket.
Het voordeel van deze bestelbussen is dat er genoeg laadvermogen over blijft om gereedschappen en materialen weers- en diefstalbestendig mee te nemen, en men kan ze gewoon met een B-rijbewijs te besturen. Hierdoor zijn deze autohoogwerkers zeer geschikt voor binnenstedelijk gebruik en beide dragen bij aan de CO2-prestatieladder.

HDW Nederland B.V.
www.hdwnl.com