Diesel zonder roetfilter mag niet meer, wat zijn alternatieven?

Artikel delen

Diesel zonder roetfilter is niet langer toegestaan volgens de Arbowetgeving. Weber MT biedt al jarenlang trilplaten aan die, naast dieseluitvoeringen, ook beschikbaar zijn met een benzinemotor van Honda. Deze zijn verkrijgbaar met een slagkracht van 14 kN tot 100 kN. Trilplaten boven de 5,5 ton zijn allemaal uitgerust met een roetfilter (DPF), een digitale dichtheidsmeter en een zelfdiagnosesysteem om de conditie van de machines te waarborgen.

Daarnaast werkt Weber MT aan de ontwikkeling van volledig elektrische trilplaten, die nu beschikbaar zijn met een slagkracht tot 22 kN. Het bedrijf kiest bewust voor het gebruik van verwisselbare accu’s, zodat toekomstige, krachtigere accu’s eenvoudig kunnen worden toegepast. Het is te verwachten dat strengere transportregels voor accusystemen worden ingevoerd, waarbij zware accumachines op een aanhanger onder gevaarlijk transport kunnen vallen.

De stamper is al jaren uitgerust met het Honda-accusysteem en, net als de benzineversie, toonaangevend in de markt. De stamper biedt hoge prestaties en lage operationele kosten. Dit wordt mogelijk gemaakt door een drievoudig luchtfiltersysteem, een dubbel benzinefilter en een volledig omvattende stalen motorbescherming, in combinatie met een Honda-motor.

Weber MT werkt in Nederland met een dealernetwerk. De dealers beschikken over getrainde specialisten die kunnen adviseren over de beste oplossingen. Daarnaast hebben ze een door Weber MT opgeleide technische staf voor service en periodiek onderhoud. Elk jaar krijgen zij bijscholing en hebben ze altijd toegang tot ondersteuning van de interne servicedienst. Bovendien zijn er drie specialisten beschikbaar om demonstraties op bouwplaatsen te verzorgen.

Weber MT
www.webermt.com