Onproad lanceert projectadministratiesoftware voor bouw-, infra- en constructiebedrijven

Artikel delen

Projecten binnen de bouw kenmerken zich veelal door extreme complexiteit. Veel elementen spelen een rol bij de totstandkoming van een nieuwe woonwijk, weg of gebouw. Zoals de planning van teams, inhuur van materieel, urenlijsten, facturatie naar de opdrachtgever, maar ook het vragen om allesomvattende controle- en sturingsmogelijkheden richting onderaannemers.
Dit stond aan de basis van de oprichting van Onproad. CEO en founder Hüseyin Yildiz is zelf werkzaam geweest binnen de bouw en infra als projectleider en heeft een financiële achtergrond. Binnen het nieuwe platform komen beide disciplines samen.

Bouwvakkers op de bouwplaats

Waar binnen bouw en infra nog veelal met Excel sheets gewerkt wordt als het gaat om planning, tijdsregistratie, inkoop, personeel en dergelijke, brengt Onproad dit samen in een nieuwe projectadministratie-tool. Alle informatie van projecten zijn overzichtelijk ondergebracht binnen het platform.

Budgetoverschrijding reduceren mkb bedrijven binnen bouw en infra

Het dashboard van Onproad geeft inzicht in de werkelijke kosten en opbrengsten van een project, waardoor teams tot 50% minder budgetoverschrijdingen ervaren. De projectadministratie-tool geeft grip op de uren en kosten van een team, geeft real time inzichten, regelt facturatie (geautomatiseerd) en geeft tijdig een waarschuwing bij budgetoverschrijding.

Bouwvakker

Specifiek ontwikkeld voor kleine en middelgrote organisaties

Onproad richt zich op kleine- en middelgrote bouw- en infrabedrijven zoals aannemers en onderaannemers, eenmanszaken en bedrijven met teams, machines en een wagenpark.
Yildiz over de oprichting van Onproad: “Na een studie bedrijfseconomie ben ik begonnen in de financiële sector. Daarna heb ik als project controller in de bouw gewerkt voor bouw en infra gerelateerde bedrijven zoals de BAM Groep, Heijmans, Ballast Nedam en Strukton. In de avonduren heb ik toen nog een hbo-opleiding Civiele Techniek gevolgd. Uiteindelijk ben ik voor mezelf begonnen als freelancer en werkte voor onderaannemers. In die rol kreeg ik veel meer inzicht in alle processen binnen de bouw. Op het gebied van financiën, beleid en hoe het wordt uitgevoerd. En dat is precies de basis van Onproad. Wat ik en mijn collega’s qua tools misten hebben wij nu ontwikkeld.”

Bouwkundig opzichter

Doorontwikkeling richting andere branches

Het bedrijf van oprichter Yildiz zal zich in de toekomst ook richten op andere branches. Op dit moment is al interesse getoond vanuit andere bedrijfstakken om de projectadministratiesoftware in te zetten.

“Op dit moment ben ik in gesprek over een pilotproject binnen een geheel andere branche. Binnenkort komen wij hiermee naar buiten, maar op dit moment is het nog iets te vroeg om hier meer over te kunnen zeggen. Maar onze tool is dusdanig ontwikkeld dat het buiten de bouw-, infra- en installatiebranche ook inzetbaar is op andere gebieden. Alleen willen wij een duidelijke focus houden en kiezen voor een gefaseerde uitrol binnen verschillende branches.”

Hüseyin Yildiz, CEO en founder Onproad

Hüseyin Yildiz, CEO en founder Onproad

Onproad
www.onproad.com/nl/