Imagocampagne Groeien door Groen

Artikel delen

Op maandag 9 november is de imagocampagne ‘Groeien door Groen’ gestart. Het doel van de campagne is om het imago van de hoveniers en de sector te verbeteren. Maar ook om de instroom vanuit het MBO en HBO te bevorderen. Door het stijgende aantal vacatures is het belangrijk om te voorzien in voldoende en goed opgeleide medewerkers.

 

Zelfs in tijden van corona blijft de vraag naar medewerkers onverminderd hoog. Hierbij speelt het imago van de hovenierssector in belangrijke mate mee. De campagne is een initiatief van sociale partners Branchevereniging VHG, FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen.

Platform Groeien door Groen

Centraal in de imagocampagne staat het platform groeiendoorgroen.nl. Op deze website staan verschillende beroepenfilms, een vacaturebank en achtergrondartikelen. De website wordt aangejaagd door content op sociale kanalen, zoals Instagram en Facebook. Het doel hiervan is het bereiken van groenprofessionals, consumenten, werkgevers en het onderwijsveld. Op de website worden de consument en de hovenier (groenprofessional) verbonden. Daarmee laten de sociale partners zien hoe mooi het werken in het groen is en hoe we kunnen genieten van leven in het groen.

Fonds Colland Arbeidsmarkt

De imagocampagne is een initiatief van sociale partners en wordt mede mogelijk gemaakt door het fonds Colland Arbeidsmarkt. Dit is het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor de sector Agrarisch en Groen. Het fonds draagt bij aan thema’s zoals duurzame inzetbaarheid, imago & instroom en veiligheid & gezondheid. Vanuit Colland Arbeidsmarkt wordt een veelheid aan projecten en activiteiten gefinancierd gericht op het stimuleren van een gezonde en toekomstbestendige arbeidsmarkt in de agrarische en groene sectoren.

Meer informatie over Groeien door Groen vindt u op www.groeiendoorgroen.nl.