Beplanting ‘Warmste Bos’

Artikel delen

Er is in Vlaanderen een groot gebrek aan bossen, zeker in de buurt van woonkernen. En daar wil STIHL, producent van tuinmachines, bos- en natuurbeheeruitrusting, iets aan doen.

Voor het programma ‘De Warmste Week’ van de Belgische TV-zender VRT kiest STIHL het Natuurpunt als goede doel. Met de actie willen ze ‘Het Warmste Bos’ in Aalter planten en mikken ze op een uitbreiding van een bestaand historisch bos met maar liefst 10.000 m2. Om dit te realiseren, verkopen ze gadgets via STIHL dealers, de Natuurpunt Winkel en de bezoekerscentra van Natuurpunt. Denk aan mutsen om je warm te houden tijdens de koude dagen. Of houten schijfjes waarmee je je eigen boom kunt personaliseren. Ze zijn gemaakt van kastanjehout uit duurzaam beheerde bossen. Per schijfje zorgt STIHL voor 1 m2 meter bos, per muts is dat 2 m2.