Commercial in zeven dagen geproduceerd

Artikel delen

Laten zien dat de cumelasector gewoon doorwerkt. Dat was de uitdaging toen Cumela Communicatie besloot om een commercial voor de sector te maken. Met als bijkomend voordeel dat Nederland ook een beeld van de cumelasector kon krijgen.

De brancheorganisatie voor ondernemers in groen, grond en infra, heeft dankbaar gebruik gemaakt van het aanbod van de Ster om gratis een commercial te kunnen vertonen op tv en te laten horen op de radio. Door de coronacrisis is het aanbod van commercials beperkt en daarom kregen brancheorganisaties de gelegenheid om die tijd te vullen. Voor Cumela een prachtige kans om te werken aan de naamsbekendheid van de sector en de grote verscheidenheid te laten zien aan werkzaamheden die cumelabedrijven allemaal uitvoeren.

Doorwerken

Voor de afdeling Communicatie van Cumela was het doorwerken, want het verzoek kwam net na de introductie van de nieuwe huisstijl en een geheel vernieuwde website. Daar zat nog het nodige nawerk aan, maar toch is men er in geslaagd om in zeven dagen tijd een complete commercial te produceren. Vanaf het bedenken van het concept, het uitwerken van de tekst tot het maken van opnames op acht verschillende bedrijven op één dag. Met behulp van de bedrijvenadviseurs van Cumela en de bedrijven die werden bezocht kon dit allemaal gerealiseerd worden.
Tien dagen nadat was besloten een reclamespot te maken, was deze voor het eerst te horen op de radio en te zien op tv. Een prachtig resultaat dat laat zien dat brancheorganisatie Cumela net zo werkt als de ondernemers in de sector. Namelijk, snel schakelen, handelen en werken aan een prachtig eindresultaat.